لوگو ها امروزه باید در فضای بیشتری نسبت به گذشته قرار بگیرند.شاید مجبور باشید یک لوگو را به اندازه ای بزرگ کنید تا در بیلبورد ها قرار دهید و یا به قدری کوچک کنید تا به عنوان فاوی (favicon) در کنار url صفحات قرار دهید،در تمام این سناریو ها لوگو شما باید ثابت باشد و شکل آن تغییری نکند و قابل تشخیص باشد.به همین دلیل مهم است که قبل از شروع فرایند طراحی لوگو یک کار دیگر انجام دهید و لوگو تان را به گونه ای طراحی کنید که نه تنها در تمام سایز ها به خوبی نمایش داده شود بلکه در هر سایز قابل تشخیص باشد.

وقتی در مورد اندازه و ابعاد لوگو ها صحبت میکنیم ما نه تنها درباره سایز اصلی آن بلکه در مورد شکل و جهت آن هم صحبت میکنیم.همه این ها بسته به متن به همراه محتوای لوگو شما (نماد،شعار و نام شرکت) تغییر میکند.به منظور کمک به شما در بهینه سازی لوگو ما راهنمای زیر را برای شما قرار دادیم تا با ابعاد استاندارد لوگو در شبکه های اجتماعی،سایت ها و چاپ آشنا شوید.پیشنهاد میکنم قبل از شروع فرایند طراحی لوگو این مقاله را مطالعه کنید و در طراحی خود رعایت کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

ابعاد و اندازه های اولیه لوگو

لوگو ها معمولا در هنگام قرار گرفتن در سایت ها،شبکه های اجتماعی،کالا ها،اوراق چاپی، بیلبورد ها و …. مجبور به تغییر اندازه و سایز میشوند.در عصر دیجیتال امروز و با گسترش انواع تبلیغات که منجر به افزایش استفاده از لوگو ها میشود باید آرم خود را به منعطف طراحی کنیم تا در همه سایز ها استاندارد باشد.

لوگو های عالی شکل خود را در هر تصویر زمینه ای حفظ میکنند و در هر رنگی وضوح خود را از دست نمیدهند و با هر اندازه ای سازگار میشوند.برای اینکه بتوانید چنین لوگو هایی طراحی کنید باید از اصول طراحی لوگو پیروی کنید.

برای انتخاب بهترین رنگ مقاله روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید.

تطبیق پذیری،مقیاس پذیری،تعادل و نسبت برخی از اصول اساسی در طراحی لوگو هستند که به طور مستقیم در اندازه اصلی لوگو شما تاثیر گذار هستند.مانند هر جنبه ای از طراحی،لوگو ها اندازه دقیق و مشخصی ندارند و بسته به نوع لوگو، خود شما اندازه مناسب آن را تعیین میکنید

سایز لوگو برای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما کمک میکند تا خود را به مشتری ها معرفی کنید و با آن ها تعامل داشته باشید.به همین دلیل بسیار مهم است که لوگو شما در شبکه های اجتماعی حرفه ای و جذاب به نظر برسد.این امر به این معناست که لوگو تان باید برای هر فضا بهینه شود.تصویر پروفایل،بنر ها،تصویر کاور و پست ها مواردی هستند که باید بهینه شوند.

 

سایز لوگو برای فیسبوک

  • تصویر پروفایل (برای صفحات شخصی و تجاری): 180 در 180 پیکسل
  • تصویر کاور: 820 در 312 پیکسل
  • تصویر اشتراک گذاری: 1200 در 628 پیکسل

سایز لوگو برای اینستاگرام

  • تصویر پروفایل (برای صفحات تجاری و شخصی): 110 در 110 پیکسل
  • تصویر بند انگشتی: 160 در 161 پیکسل
  • پست در سایز مربع: 1080 در 1080 پیکسل
  • پست تصاویر لنداسکیپ: 1080 در 566 پیکسل
  • پست تصاویر portrait: 1350 در 1080 پیکسل
  • استوری ها: 1080 در 1920 پیکسل

سایز لوگو برای توییتر

  • تصویر پروفایل: 400 در 400 پیکسل
  • تصویر کاور: 1500 در 500 پیکسل
  • تصاویر توییت شده: حداقل 440 در 220 و حداکثر 1024 در 512 پیکسل

سایز لوگو برای یوتیوب

تصویر پروفایل: 800 در 800 پیکسل

تصویر بند انگشتی: 1280 در 720 پیکسل

تصویر کاور کانال یوتیوب: 2560 در 1440 پیکسل

سایز لوگو برای لینکدین

تصویر پروفایل: 400 در 400 پیکسل

تصویر بک گراند: 1584 در386 پیکسل

سایز لوگو برای تلگرام

تصویر پروفایل: 512 در 512 پیکسل

تصاویر پست ها: حداقل 100 در 100 پیکسل و حداکثر 1280 در 1280 پیکسل

سایز لوگو سایت ها و اپلیکیشن ها

تا به حال تجربه این را داشته اید که وارد یک سایت شوید و لوگو سایت را ببینید که خیلی کوچک یا بزرگ است و اصلا مناسب به نظر نمیرسد؟نظرتان در آن لحظه درباره آن سایت چه بود؟

دو مکان رایج برای قرار دادن لوگو در سایتتان یکی در هدر سایت و دیگری قرار دادن فاوی (favicon) است.فاوی نماد های کوچکی هستند که در کنار عنوان صفحات سایت قرار میگیرد.استفاده از فاوی ها مهم هستند چرا که افراد با این تصویر سایت شما را میشناسند و زمانی که شما را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره کنند (bookmark) فاوی شما به عنوان لینک قرار میگیرد.بنابراین قرار دادن فاوی اهمیت بالایی دارد.لوگو شما باید به گونه ای باشد که زمانی که تبدیل به فاوی میشود در نوار مرورگر قابل شناسایی باشد.

برخی از مواردی که باید در قرار دادن لوگو در سایت رعایت کنید:

  • اول از خود بپرسید آیا در تمام صفحات به خوبی نمایش داده میشود؟
  • آیا زمانی که لوگو بزرگ و کوچک شود حالت اصلی خود را حفظ میکند

استاندارد سایز فاوی ها (favicon)

  • 16 در 16 پیکسل
  • 32 در 32 پیکسل
  • 48 در 48 پیکسل

سایز آی های موبایل

  • آیفون 6s و بالاتر: 180 در 180 پیکسل
  • ipad: 152 در 152 پیکسل
  • اندروید: 192 در 192 پیکسل
  • ویندوز: 62 در 62 پیکسل

یک مثال خوب از استفاده از لوگو در وب و چاپ لوگو سایت آمازون است.لوگو اصلی این سایت که با یک فلش کلمه a را به z وصل میکند در بسته بندی ها،جعبه ها،پاکت های نامه،تبلیغات دیجیتال و آگهی ها و … استفاده میشود،و لوگو کوچک شده که فقط شامل یک حرف a میشود به عنوان فاوی استفاده میشود.این تصویر کوچک شده هم جمع و جور است و هم نشان دهنده برند است و افراد بلافاصله متوجه میشوند که این تصویر کوچک برای کدام تجارت است.

لوگو آمازون


خدمات طراحی انلاین لوگو ,پیکسل ,تصویر ,سایز ,سایت ,اندازه ,لوگو برای ,سایز لوگو ,پیکسل تصویر ,پیکسل سایز ,تصویر پروفایل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ابوالقاسم کریمی پاورپوینت های درسی . xiaomicover استخراج بیت کوین لایسنس نود 32 - یوزرنیم و پسورد نود32 - آپدیت نود32 ناودون دانلود سرای جهان طراحی بنر حرفه ای (وبلاگ همه جوره)